12.12. - Aktualizace v
FIT
Gymnázium Broumov - 4. V 2017
- 11.5.2018 - Závěrečné projekty začneme prezentovat v týdnu od 4. 6. 2018! Buďte připraveni všichni, pořadí prezentujících bude určeno náhodně. Prezentace by měla mít formát obhajoby a rozsah zhruba pěti až sedmi minut.
- 30.1.2018 - Na příští hodinu přineste s sebou audionahrávku vlastního hlasu o rozsahu 1-5 minut, optimálně něco zarecitujte. Ideální by bylo, kdybyste nahrávku měli již v počítači (třeba poslanou sami sobě e-mailem apod.), abychom s ní mohli ihned pracovat.
- 20.1.2018 - Příští týden si napíšeme písemku na teorii barev. Očekávejte kromě praktických otázek na převody barevných kódů mezi desítkovým a šestnáctkovým vyjádřením a přiřazování k barvám také teoretické dotazy na principy fungování foroaparátu, barevné modely, bitmap X vektor, atd. K procvičování dávám k dispozici nástroj Barvičky.
- 12.9.2017 - Závěrečný projekt na informatiku začněte vymýšlet již nyní! Měl by obsahovat co možná nejvíce z toho, co se za letošní rok naučíte, a měl by fungovat jako výukový materiál pro žáky nižších ročníků. Balíček se vzorovým projektem "Komparátor" naleznete zde: VzorovyProjekt.zip. Uvnitř je složka - tuto si rozbalte třeba na plochu. Naleznete tam soubor "Komparator.ppsx" - ten spusťte. Na hodinách ještě uslyšíte komentář k tomu, co se skrývá uvnitř. Několik poznámek k tomu, co všechno bylo v jeho rámci použito/vytvořeno:
- bitmapová grafika - pozadí prezentace (čistě virtuální výtvor), foto výrobku (úpravy syrových fotografií)
- vektorová grafika - elektronická schémata
- tabulkový editor - program na simulaci funkce komparátoru
- videozáznam - záznam videa a jeho následná editace
- internet - vyhledávání informací, zdrojování a citace, ...
V projektu byly použity jen některé dovednosti, které jste si během roku osvojili, naopak jiné mírně přesahují rámec vykládané látky. Považujte proto projekt pouze za inspiraci - můžete si ho prohlédnout a získat nějakou inspiraci pro tvorbu projektu vlastního. Cílem tohoto dílka je přiblížit studentovi, pravděpodobně středoškolskému na mírně technicky zaměřené škole, co je to komparátor a jak ho lze použít. Forma vašich projektů ovšem záleží pouze na vás! Téma zvolte sobě blízké a zároveň vhodné - raději nápady zkonzultujte se mnou. Mějte na paměti, že byste měli ukázat co možná nejvíce z toho, co jste se během roku naučili - projekt bude hodnocen velmi komplexně!